Παρά τις πιο αδρές σχεδιαστικές γραμμές, οι μεγαλύτερες διαστάσεις του αμαξώματος δύσκολα διακρίνονται, ενώ η απλότητα και η σχεδιαστική συνάφεια στο εσωτερικό, αναδεικνύουν στο έπακρο την πρόθεση των τεχνικών για καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών, αλλά και για ποιοτική αναβάθμιση σε υλικά και φινίρισμα. Στα συν από την πρώτη γενιά σημειώνουμε, το μεγαλύτερο χώρο επιβατών, τα διαιρούμενα/αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα, την εργονομία και την αναδιάταξη του πίνακα οργάνων. Σε όλα τα παραπάνω προστίθενται η σημαντικές αλλαγές υλικών προκειμένου να εξοικονομηθεί βάρος, κάτι που επετεύχθη κυρίως χάρη στη χρήση αλουμινίου στις πόρτες (κάθε μία ελαφρύτερη κατά 24 κιλά!), το καπό, τα εμπρός φτερά, όσο και σε μεγάλο μέρος του πλαισίου και του κινητήρα.
Αποφασισμένη να διατηρήσει τα σκήπτρα στην κατηγορία των πολυτελών τετράθυρων κουπέ, η Mercedes παρουσίασε τη δεύτερη γενιά CLS, που θα πωλείται στη χώρα μας από τις αρχές του επόμενου χρόνου.
Η αρχή έγινε το 2003 όταν η πρώτη Mercedes CLS δημιούργησε εκ του μηδενός την κατηγορία των τετράθυρων κουπέ πολυτελείας, στην οποία πολύ γρήγορα ανταποκρίθηκαν και άλλοι κατασκευαστές «πρώτης εθνικής», διεκδικώντας ακόμα και την κορυφή. Πριν όμως αυτό συμβεί, οι άνθρωποι της Στουνγκάρδης δεν αρκέστηκαν στις 170.000 μονάδες CLS που πουλήθηκαν από καταβολής μοντέλου μέχρι σήμερα, αλλά ετοίμασαν το μέλλον ούτως ώστε να παραμείνουν leader της «δικής» τους κατηγορίας.
Το αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας παρουσιάστηκε πρόσφατα στη Φλωρεντία και θα βρίσκεται στη χώρα μας αρχές του 2011, με την προϋπόθεση ότι όποιος υποψήφιος θα διαθέτει περίπου 150 χιλιάδες ευρώ. Βασισμένη στο πάτωμα της E-Class, η νέα CLS σε γενικές γραμμές μοιάζει πολύ με την προκάτοχό της, με εξαίρεση το εμπρός μέρος όπου η σχεδίαση δείχνει βαθειά επηρεασμένη από αυτή της SLS.
Στις αρχές του 2011 με την εμφάνιση του μοντέλου στις αγορές θα είναι διαθέσιμες δύο εκδόσεις με εξακύλινδρους κινητήρες, η CLS 350 CDI BlueEFFICIENCY με 265 ίππους και η CLS 350 BlueEFFICIENCY με 306 ίππους, ενώ λίγο πριν την άνοιξη θα είναι διαθέσιμη η τετρακύλινδρη CLS 250 CDI BlueEFFICIENCY με 204 ίππους (με κατανάλωση 5.1 λτ/100 χλμ). Στην κορυφή η CLS 500 BlueEFFICIENCY με V8 biturboκινητήρα απόδοσης 408 ίππων και κατανάλωση μικρότερη των 9 λiτ./100 χλμ.. Όλοι οι κινητήρες είναι εφοδιασμένοι στάνταρ με το ECO start/stop. Σε κάθε περίπτωση την μετάδοση αναλαμβάνει το 7άρι GTronic κιβώτιο που εξασφαλίζει την καλύτερη δυνατή εκμετάλλευση των κινητήρων, επιτυγχάνοντας εκτός από εντυπωσιακές επιδόσεις, ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση και εκπομπές ρύπων.
Οδηγώντας τρεις από τις τέσσερις εκδόσεις της CLS 2011, διαπιστώσαμε πως το μότο «thebestornothing» της Mercedes βρίσκει σχεδόν απόλυτη εφαρμογή στο κορυφαίο τετράθυρο κουπέ της premierleague. Η άνεση, η ποιότητα κύλισης, οι επιδόσεις και η απόλυτη αίσθηση.. χλιδής που επικρατεί, εντυπωσιάζουν και τον πλέον συντηρητικό, ενώ το νέο ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης αποτελεί την είδηση. Πρώτη φορά οδηγήσαμε Mercedes με τόσο ακριβές σύστημα διεύθυνσης και υψηλού επιπέδου πληροφόρηση προς τον οδηγό. Περισσότερα πάντως σε λίγους μήνες όταν τα πρώτα CLS δεύτερης γενιάς θα έρθουν στη χώρα μας, δυστυχώς για λίγους τυχερούς, αφού ο φόρος πολυτελείας έχει ανεβάσει την τιμή στο… θεό. _Ν.Τ.
Leave a reply